NISMO - Výkon
Co je NISMO?
Název mluví za vše
NISMO je ztělesněním dokonalého výkonu modelů Nissan, inspirované nemilosrdnou zatěžkávací zkouškou – závodní dráhou. Elitní skupina konstruktérů a testovacích řidičů, kteří pracují, jezdí a vyhrávají na každé úrovni, vezmou vybrané modely Nissan a vytváří silniční vozy NISMO, které nabízí opravdový vzrušující zážitek. S názvem vycházejícím ze spojení NISsan MOtorsport nemůžete ani nic jiného očekávat.
Ultimátní výkon Nissan, každý den
Ze závodní dráhy do vaší garáže
Stejně jako vášeň pro výkon se v naší práci odráží přesvědčení, že radost z modelů Nismo by měla být dostupná pro všechny nadšence. Proto vám s radostí přinášíme širokou nabídku vozidel, u kterých vám vylepšená aerodynamika, nápravy upravené v závodním stylu, speciální vybavení kabiny a mnohé další prvky zajistí příjemný pocit závodního výkonu a přitom se výborně hodí i na denní cestu do práce a zpět.

Design inspirovaný funkčností
Aerodynamická alchymie
Vzhled modelů NISMO má jeden jednoduchý důvod – funkčnost. Na milimetry přesný design vytváří tvar s obrovskou přítlačnou silou, která vás udrží na silnici. Prvky, jako je zadní difuzér, zadní spoiler nebo prahy, snižují odpor vzduchu, který tak lehce proříznete. A že to i skvěle vypadá je jen taková třešnička na dortu.

Adrenalin zaručen
Konstrukce prověřená závodní dráhou
Šlápněte na plyn a zažijte pocit, kdy každé zařazení rychlosti je nezapomenutelné – rychlá reakce, silný nízký točivý moment, velký výkonnostní rozsah a jedinečný zvuk burácení od výfuku.

Ovládání, se kterým je každá zatáčka radost
Důvěrné spojení se silnicí
Pocítíte to přes volant, sedadla i pedály. Závodní nápravy s vylepšením v podobě například tužších pružin, speciálních tlumičů nebo výztuže podvozku přináší neuvěřitelně přesné ovládání. Váš model NISMO bude reagovat, jako by četl vaše myšlenky.

Výkon, co drží
Kontaktní bod mezi vozem a silnicí
Vjeďte do zatáčky a řízení vám řekne všechno, co potřebujete. Šlápněte na brzdu a získejte pocit dokonale vyrovnané kontroly nad vozem. Na závodišti i v ulicích jsme otestovali stovky kombinací pneumatik, brzd a kol tak, abychom pro podvozek našli ideální spojení a vám dokonalého partnera řízení.

Kabina zaměřená na řidiče
Ergonomické tvary přímo ze závodiště
Zesílená sportovní sedadla vás udrží i v těch nejprudších zatáčkách. Potah z materiálu Alcantara® zlepšuje držení volantu. Inspirované závody rally a projížděním zatáček smykem - dokonce na volantu naleznete červené označení polohy "12 hodin" V kabině modelů NISMO splývá řidič a auto v jeden celek.

Tradice inovací
Minulost plná vytrvalosti
Závodní historie společnosti Nissan začala už před 80 lety a pokračuje dodnes. Jde o skvělý příběh plný odhodlání, překonávání překážek a vášně pro daný sport. Tady je několik nejvýznamnějších okamžiků.

Soupeření začíná, inovace zrychlují
Závodní dráha Tamagawa
Teprve druhý rok od založení, ale vášeň pro závodění je jasná. Na 1 200 metrů dlouhém oválu nedaleko Tokia staví značka Datsun (ze které se později oficiálně stane společnost Nissan) na start svůj závodní vůz NL75 s novým přeplňovaným DOHC motorem. Po vítězství nad mnohem většími zahraničními vozy se rodí legenda o „přemožiteli obrů“. Taktéž zde vzniká tradice přenášení poznatků ze závodní dráhy do vozů k běžnému užitku.

Zvládnutí 19denního závodu, který ostatní značky prostě nevydržely
Rally Austrálie
Nissan si poradí s rozbitým povrchem, záplavami i extrémními teplotami a prvním místem ve své třídě v „nejkrutějším rally na světě“ kolem australského kontinentu potvrzuje svou pověst coby odolných vozů. Za volantem tehdy seděl Yasuharu Nanba, který se později stává prvním ředitelem divize NISMO. Polovina startujících tento 16 600 km dlouhý okruh vůbec nedokončila – závod byl natolik tvrdý, že už se nikdy neopakoval.

Skyline předjíždí Porsche a inspiruje celou generaci
Šok v Suzuce
Výkon světové třídy. Už v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska v roce 1964 získal model Skyline GT první místo na startu a poté předjel Porsche 904 Carrera GTS a ujal se vedení. Nešlo přitom jen o překvapení pro Porsche, tento moment představuje jeden z vrcholů japonského motoristického sportu.

Nový kontinent – nové rekordy
240Z v USA
V roce 1970 byl vůz 240Z favoritem mezi soukromými závodníky a zahájil tradici získávání titulů v SCCA C Production. Model Z se stal šampiónem turnaje C Production National Championship v letech 1970 i 1971. Legenda Z pokračuje v podobě modelu 350Z a jeho výhrou v závodech Touring 3 na SCCA National Championships 2016, kde Nissan získal již stý titul SCCA Runoff – jako vůbec první výrobce automobilů, kterému se něco takového podařilo.

Návrat krále
Oživení legendy GT-R
GT-R se do oblasti motoristického sportu vrátilo v roce 1989 a začalo ve velkém – ve svém prvním závodě v roce 1990 předjelo všechny soupeře o kolo. Později pak patřilo mezi nejdominantnější vozy série All-Japan Touring Car Championships s dosud nevídanými 29 vyhranými závody jen do roku 1993. A stalo se i světovým fenoménem, když v roce 1991 vyhrálo 24hodinový závod Spa Francorchamps. V Austrálii získal vůz GT-R titul v roce 1991 i 1992 a odnesl si přezdívku „Godzilla“.

Překonání nových výzev
Úspěch ve skupině C
Od roku 1984 se Nissan v Japonsku účastní skupiny C s vynikajícími výsledky, včetně třech vítězství z let 1990–1992. Poté, co si tým v roce 1991 navrhl vlastní podvozek, upozorní řidiči Masahiro Hasemi, Kazuyoshi Hoshino a Toshio Suzuki o rok později svět na R91CP tím, že vyhrají prestižní 24hodinový závod v Daytoně.

Zakončen na stupni vítězů
24hodinový závod Le Mans
Program Le Mans, který začal v roce 1986, přináší v roce 1998 model navržený divizí NISMO Nissan R390 GT1, který se pustí do nejslavnějšího vytrvalostního závodu světa. Ve třídě GT1 se umístí na třetím místě a stává se prvním japonským týmem, který v Le Mans stanul na stupních vítězů. Kromě toho je ještě třeba uvést, že 4 z prvních 10 účastníků ve třídě GT1 byly vozy Nissan.

Fairlady Z GT500 míří hned první rok za vítězstvím
2004 All Japan GT Championship
Nástupce Skyline GT-R R34, model Fairlady Z, rychle prokazuje svoji kvalitu vítězstvím ve svém vůbec prvním závodě. Do cíle jej dovedli řidiči Satoshi Motoyama a Richard Lyons. Vůz Fairlady Z pak pokračoval vítězstvím na Round 6, čímž zajistil Nissanu první místo mezi týmy a Motoyama a Lyons se stali šampiony mezi řidiči.
Motorsport
Vždy o závod vpřed

GLOBÁLNÍ MOTORSPORT
Přehled míst kde se závodí, informace o našich vozech a o čem se mluví.

NOVINKY NISMO
Sledujte poslední novinky ze světa Motorsportu Nissan.

NISMO TV
Sledujte poslední novinky NISMO od testovací po závodní dráhu.
Komunita NISMO
Jíst, spát, dýchat NISMO
Místo sdílení, radostí a zkušeností. Vítejte u nejvášnivějších nadšenců na planetě.
NISMO Driving Academy
Zrychlete svůj výkon
Ideální způsob, jak poznat limit svého modelu NISMO i sebe samého a zlepšit své jízdní dovednosti v bezpečném prostředí.
Silniční modely NISMO


REKLAMNÍ ZBOŽÍ NISMO
Prokažte hrdost na své NISMO s unikátní kolekcí reklamních předmětů inspirovanou výkonem.