NOVÁ GENERACE NISSANU QASHQAI SE ZAČÍNÁ ODHALOVAT
- Třetí generace původního crossoveru Nissan se připravuje na jarní premiéru v roce 2021
- S vice než 3 miliony prodaných vozů v Evropě je Qashqai stále zákazníky brán za vzor
- Nová alianční platforma CMF-C je základem pro technologické inovace modelu Qashqai
- Elektrifikaci do modelové řady Qashqai přináší inovativní systém pohonu e-POWER
- Návrh designu vedený evropským týmem, vývoj a výroba v Evropě, to je recept pro navázání na historické úspěchy modelu
PAŘÍŽ, FRANCIE (13.11.2020) – V plném proudu jsou poslední přípravy před uvedením třetí generace kompaktního crossoveru, který změníl tvář evropského automobilového trhu a dal vzniknout mnoha napodobitelům – blíží se premiéra nového Nissanu Qashqai.
Prototypy nového modelu stále navyšují počet testovacích kilometrů na evropských silnicích v v očekávání, že při zahájení prodeje v roce 2021 znovu nastaví laťku toho, co mohou zákazníci očekávat od kompaktního crossoveru.
Nový Nissan Qashqai bude stavět na své pozici průkopníka a vzoru v segmentu kompaktních crossoverů, kterému dal vzniknout v roce 2007. Základem nového modelu Qashqai je nová alianční platforma CMF-C, ukázka pokročilého inženýrství, inovací a pokročilých technologií.
Současná generace modelu Qashqai je v Evropě v prodeji od roku 2014 a od svého uvedení se pyšní více než milionem prodaných vozů.
"Nový Qashqai změní to, co mohou zákazníci od rodinného vozu očekávat. Komfort, kultivovanost a technologie budou odpovídat vozu vyšší kategorie, zatímco zážitek z jízdy uspokojí řidiče i cestující. Díky odvážné technologii Nissan e-POWER věříme, že si zákazníci zamilují pocit z elektrického hnacího ústrojí bez obav z omezeného dojezdu, “ řekl Gianluca de Ficchy, předseda představenstva společnosti Nissan Africa, Middle East, India, Europe and Oceania (region AMIEO).
Pro novou generaci modelu Qashqai si Nissan zachoval hlavní principy, které řídily koncept, design a vývoj dvou předchozích generací: elegantní design, vylepšené balení a efektivní hnací ústrojí v kombinaci se zvýšenou kvalitou a zážitkem z řízení z vyššího segmentu. Nový Qashqai tak opět zvýší laťku v segmentu crossoverů a zákazníci si tyto atributy vychutnají.
Podobně jako u jeho předchůdců i design nového modelu Qashqai vedl tým společnosti Nissan Design Europe se sídlem v centru Londýna, zatímco jeho vývoj vedl tým Nissan Technical Center Europe se sídlem v Cranfield, Bedfordshire (Velká Británie).
Platforma CMF-C
Nový Qashqai je prvním novým modelem v Evropě, který využívá platformu CMF-C, což představuje nejmodernější automobilovou a technologickou architekturu.
Ústředním bodem inženýrského konceptu bylo zachování současných proporcí modelu Qashqai, které jsou „správné“ a klíčové pro jeho úspěch, což znamená, že se pohodlně pohybuje v ulicích města a snadno se vejde na parkovací místa, a zároveň poskytuje vynikající vnitřní prostor.
Pokud jde o konstrukci, využity byly lehčí materiály a pokročilé lisovací a svařovací techniky ke zvýšení pevnosti, ale také ke snížení hmotnosti. Poprvé jsou dveře zavazadlového prostoru modelu Qashqai vyrobeny z kompozitního materiálu, který šetří 2,6 kg.
Využití aplikování UHSS (Ultra High Strength Steel – Ultra Vysoce Pevná Ocel) společnosti Nissan se ve struktuře nového modelu Qashqai zvýšilo o 50%. Materiál UHSS zajišťuje nejvyšší možnou pevnost v tahu v konstrukci karoserie tam, kde je to potřeba, například jako součást struktury pohlcující náraz - ale bez výrazného zvýšení hmotnosti. Materiály s vyšší pevností v tahu tradičně způsobují problémy při svařování nebo spojování s jinými částmi konstrukce. V konstrukci nového modelu Qashqai bylo k vytvoření vysoce pevné výztuže a vazby tam, kde se sloupky A, B a C spojují se střešní a podlahovou vanou, použito strukturální lepení.
Přední a zadní dveře, přední blatníky a kapota jsou nyní vyrobeny z hliníku, což v součtu činí úsporu hmotnosti 21 kg v porovnání s konstrukcí aktuální generace modelu Qashqai.
Základní struktura - „páteř“ - platformy CMF-C byla aktualizována na homogennější tvar, aby bylo možné lépe přenášet náraz skrz konstrukci. To způsobí, že struktura bude účinněji absorbovat energii v deformačních zónách a sníží potenciální zatížení přenášené na cestující v případě nehody.
Přímá výhoda pro zákazníky díky pokročilým výrobním technikám spočívá v tom, že celkové je základní konstrukce vozu o 60 kg lehčí a o 41% tužší než původní model. To znamená kultivovanost, jízdní komfort a odezvu řízení jako u vozů vyššího segmentu plus výjimečnou úroveň bezpečnosti v případě nehody - a také výhody pro celkovou efektivitu vozu.
Nový design zavěšení a řízení
Nový Qashqai bude i nadále nabízet příjemný zážitek z jízdy - staví na své pověsti kultivované a komfortní jízdy, ale přesto zůstává zábavný, když se silnice začně vlnit.
Nová platforma CMF-C se může pochlubit torzní tuhostí vozů z vyššího segmentu, což umožňuje přesné umístění odpružení, což zajišťuje pozitivní a jisté reakce na vstupy do řízení a větší pocit kontroly při jízdě po nerovných silnicích.
Díky platformě CMF-C má nový Qashqai aktualizované nastavení vzpěry Macpherson vpředu i vzadu. U verze s pohonem dvou kol specifikovaných až po 19 ”kola je pro zadní zavěšení využita torzní příčka. U 20 ”kol a verzí s pohonem všech kol bude model vybaven pokročilým víceprvkovým nastavením.
Instalace torzní příčky nabízí lepší absorpci nerovností a potlačení hluku na silnici, což vede ke klidné a tiché jízdě na všech površích. Klíčem k jejím širokým schopnostem je změna pružiny a tlumiče ve svislém směru. To umožňuje pružině a tlumiči pracovat v optimálním rozsahu zdvihu, maximalizovat jejich účinnost pro kontrolovanější odezvu na nerovnosti a rázy na silnici a minimalizovat odskok pro vyrovnanou, klidnou jízdu při zachování vynikajícího účinku stabilizátorů při změnáchi směru .
Pokročilá víceprvková zadní náprava nabízí nejlepší rovnováhu mezi jízdním komfortem a dynamickou odezvou v daném segmentu. Nyní je namontována na pomocném rámu pomocí pouzder, které snižují hluk a vibrace přenášené ze silnice.
Vylepšeno bylo rovněž nastavení posilovače řízení, který nabízí lepší odezvu, lepší pocit kolem střední části rozsahu řízení a snížené tření.
David Moss, Senior Vicepresident pro výzkum a vývoj v Africe, na Středním východě, v Indii, Evropě a Oceánii (AMIEO): „Náš technický tým srovnával průřez hatchbacky v segmentu C i přímé konkurenty v segmentu a prostřednictvím tisíce kilometrů testování na silnicích a testovacích zařízeních po celé Evropě dosáhly rovnováhy mezi jízdou a ovladatelností, díky které je potěšení z jízdy jádrem zážitku. “
Inovace pro efektivitu
Nový Qashqai je součástí širší strategie elektrifikace vozů společnosti Nissan a nabídne zákazníkům dvě řešení hnacího ústrojí - flexibilní a efektivní zážehový motor o objemu 1,3 litru s technologií mild hybridního pohonu, zatímco inovativní systém pohonu e-POWER od společnosti Nissan přinese do modelu Qashqai vzrušující okamžité a lineární zrychlení a pocit z jízdy jako v elektromobilu bez obav o dojezd.
Díky tuhé struktuře konstrukce vozu byla snaha o optimální účinnost nového modelu Qashqai jádrem celého vývojového procesu. A tato snaha o efektivitu se vztahuje i na použití flexibilního zážehového motoru s objemem 1,3 litru, který bude k dispozici ve dvou výkonech, přičemž oba kombinují rychlé reakce s úsporností a nízkými emisemi. [Úplné technické podrobnosti a specifikace tohoto hnacího ústrojí budou uveřejněny s blížícím se jeho uvedením na trh.]
Dva další příklady prvků, které inženýři společnosti Nissan využili, aby optimalizovali účinnost nového modelu Qashqai, jsou plochá podlaha, která zajišťuje co nejhladší proudění vzduchu pod vozem - a také aktivní mřížka chladiče, která zůstává uzavřená, aby zajistila průchod vzduchu přední část vozu co nejčistší. Otevírá se pouze tehdy, když to vyžadují chladicí potřeby motoru, a umožňuje tak, aby do chladičů pronikalo dodatečně více vzduchu pro ochlazení motoru.
Přední design vozu také generuje vzduchovou clonu, která směruje proudění vzduchu kolem a snižuje odpor generovaný předními koly.
1,3litrový zážehový motor byl rozsáhle přepracován, aby zahrnoval mild hybridní systém. 12V systém obsahuje samostatnou instalaci lithiové baterie umístěné pod podlahou a řemenem poháněný generátor, který shromažďuje brzdnou energii. To umožňuje systémům motoru běžet na nashromážděnou energii, což prodlužuje dobu trvání funkce stop / start, což snižuje celkové emise CO2 z motoru. Navíc umožňuje pvozu „plachtit“ a nabízí také podporu točivého momentu při akceleraci.
e-POWER
Nový Qashqai bude představovat to nejlepší z inovativního ducha společnosti Nissan - kterému říkáme Nissan Intelligent Mobility. Do Evropy přinese první nasazení inovativního systému pohonu Nissan e-POWER. Unikátní inovace společnosti Nissan, systém e-POWER nabízí úplný elektrický pohon, což znamená, že kola jsou zcela poháněna elektromotorem. e-POWER se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího ústrojí, které je integrováno do zážehového motoru, generátoru energie, měniče a motoru. U konvenčních hybridních systémů jsou kola poháněna elektromotorem a benzínovým motorem. V systému e-POWER však zážehový motor není spojen s koly; jednoduše nabíjí baterii. A na rozdíl od plného EV je zdrojem energie motor, než jen baterie. [Úplné technické podrobnosti a specifikace systému e-POWER budou uveřejněny s blížícím se jeho uvedením na trh.]
Klíčový rozdíl ve srovnání s jinými konvenčními hybridy spočívá v tom, že elektromotor má velikost takového, jaký se obvykle nachází v čistém elektromobilu, což poskytuje okamžitou odezvu zrychlení, která je mezi zákazníky elektromobilů tak oblíbená. Generátor poháněný motorem udržuje baterii nabitou, ale může také dodávat elektřinu přímo do motoru pro potřebný výkon. Motor pracuje v optimálním rozsahu otáček, který podporuje maximální účinnost a spotřebu, přičemž je pečlivě vyladěn tak, aby minimalizoval hluk a poskytoval přirozený pocit spojení při tvrdé akceleraci.
Pro zákazníky přináší e-POWER tento výrazný pocit okamžitého a lineárního zrychlení, který prohlubuje zážitek z jízdy, ale bez obav z dojezdu. Jedná se o dokonalý přechod k řízení elektromobilů, zejména pro řidiče, kteří najíždí větší počet kilometrů, a kteří budou rádi kombinovat pohodlí a kultivovanost i ekologickou účinnost vozu.
"Pokročilé a efektivní možnosti hnacího ústrojí představují inovativního ducha společnosti Nissan – není lepší příklad, než systém e-POWER." Přináší všechny jízdní výhody hnacího ústrojí elektromobilů bez kompromisů. Když mluvíme o inteligentní mobilitě Nissan, e-POWER je její dokonalou ukázkou, “řekl David Moss.
Vylepšený asistenční systém ProPILOT
Nový Qashqai bude vybaven novou generací asistenčního systému ProPILOT, která přináší větší podporu řidiče v širším spektru okolností. Systém nazvaný ProPILOT s funkcí Navi-link byl navržen tak, aby snižoval únavu a stres při řízení a jeho používání bylo velmi intuitivní.
ProPILOT s funkcí Navi-link dokáže zrychlit a zabrzdit vozidlo v jednom jízdním pruhu na dálnici. Systém dokáže vozidlo zrychlit na nastavenou rychlost a v hustém provozu a popojíždějících kolonách může vozidlo zabrzdit až na 0 km / h. Systém je schopen automaticky pokračovat, pokud vozidlo stojí méně než tři sekundy a provoz před vozidlem se pohybuje.
Systém řízení a kamera neustále aktualizují polohu vozidla a pomáhají vozu zůstat ve středu jízdního pruhu při zachování předem určené rychlosti, ale se schopností přizpůsobit se a udržovat bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla.
U zcela nového Nissanu Qashqai je nyní aktualizovaný systém schopen přizpůsobit rychlost vozu podle dalších vnějších okolností: když vůz přejede do nižší rychlostní zóny na dálnici, je schopen přečíst dopravní značky a vzít do úvahy údaje o rychlostním limitu z navigačního systému a zpomalí Qashqai na příslušnou rychlost, což znamená, že řidič nemusí ručně nastavovat rychlost tempomatu.
Systém může také použít data z navigačního systému k úpravě rychlosti pro blížící se zatáčky nebo dálniční sjezdy, které mají těsnější poloměr.
Kromě toho nyní může ProPILOT s Navi-link komunikovat s radary hlídání mrtvého úhlu, aby pomohl zasáhnout korekcí vstupu řízení, aby zabránil změně jízdního pruhu, pokud se v zóně slepého úhlu nachází další vozidlo.
Mezi další vylepšení patří varování tzv. „ochrany boků“ pro situace, které řidiče v městském provozu upozorní na riziko kontaktu s předmětem na boku vozidla, obvykle při odbočování na parkovací místo v supermarketu. A nový Qashqai může také zasáhnout, aby zabránil kolizi při couvání z parkovacího místa, a to díky upgradu stávajícího upozornění na detekci pohybujících se objektů, které pomocí brzd zastaví vozidlo, pokud je poblíž detekována pohybující se překážka.
ProPILOT s funkcí Navi-link bude k dispozici od střední třídy N-Connecta, aby si většina řidičů modelu Qashqai mohla užít tuto jedinečnou pokročilou technologii, která ztělesňuje příslib značky Nissan „Innovation that excites“.
„ProPILOT je jednou z našich nejoceňovanějších inovací na současném modelu Qashqai. Zákazníci milují, jak bezproblémově podporuje řidiče při udržování plynulé, přesné jízdy a bezpečné jízdy, zejména v rušném provozu, v noci nebo za špatného počasí. Jsme nadšeni, že tento pocit pohodlí a důvěry umocňujeme díky skvělým doplňkovým funkcím systému ProPILOT s funkcí Navi-link u nadcházejícího modelu Qashqai, “uvedl Marco Fioravanti, viceprezident pro plánování produktů společnosti Nissan Europe.
Inteligentní LED světlomety
Současný Qashqai je od uvedení na trh v roce 2014 ve vyšších stupních výbavy vybaven LED světly a světla špičkové verze Tekna se v reakci na vstupy z volantu také natáčejí, a to díky výkonným projektorům, které poskytují silný, rovnoměrný paprsek.
Pro nový Qashqai vyvinuli inženýři společnosti Nissan pokročilý systém světlometů, který přizpůsobuje tvar paprsku podle podmínek na silnici a ostatních účastníků silničního provozu. Paprsek je rozdělen do 12 jednotlivých prvků, které se po detekci blížícího se vozidla selektivně deaktivují. Díky této inovaci může promítat světlejší paprsek dál a ve větší šířce, ale tvar se efektivně mění, takže protijedoucí účastníci silničního provozu nebudou oslněni.
„Výchozím bodem pro design a vývoj zcela nového modelu Qashqai byla hluboká analýza vztahů, které jsme měli se všemi našimi zákazníky Qashqai za posledních 13 let. Umožnilo nám to pochopit jejich potřeby a zejména to, co si cení na crossoveru, který denně používají a na který se spoléhají, “řekl Marco Fioravanti.
Qashqai: Průkopník segmentu crossoverů
V roce 2007, kdy byl představen model Qashqai, jste na silnici nic podobného nepotkávali.
Jeho poloha sezení byla o něco vyšší, což umožňovalo lepší výhled dolů po silnici, ale jeho celková velikost byla stejná jako u ostatních hatchbacků v segmentu C. Možnosti zážehového a vznětového motoru byly skromné a efektivní, ale pro zákazníky, kteří potřebovali extra trakci v náročných podmínkách, existovala verze s pohonem všech kol. Stručně řečeno, nabídl vynikající rovnováhu mezi kompaktními rozměry hatchbacku se smyslem pro robustnost a zvýšeným výhledem, který poskytuje tradiční pohon všech kol, bez negativního vlivu na velikost, hmotnost nebo účinnost. Přitom prolomil bariéry vlastnictví SUV a přinesl to nejlepší z obou světů.
Předvídat prodej nového vozidla, které nebylo přímou náhradou stávajícího modelu a pro které neexistovali žádní přímí konkurenti, bylo výzvou. Celkově byly interní odhady prodeje v Evropě 100 000 kusů ročně.
Odhady zaostávaly za realitou. Během několika měsíců byla v továrně společnosti Nissan v britském Sunderlandu přidána další směna, aby byla uspokojena poptávka ze strany zákazníků.
Jeho prodej se meziročně nadále zvyšoval - a jeho přitažlivost se rozšířila, když byl v roce 2008 uveden model Qashqai + 2, a díky delšímu rozvoru přidal sklopnou třetí řadu sedadel a větší objem zavazadelníku.
V roce 2010 došlo k rozsáhlému faceliftu, který vylepšil exteriér, zejména zepředu, což odráží skutečnost, že vysoký podíl zákazníků Qashqai pocházel z horních segmentů. V době, kdy byl v roce 2014 nahrazen druhou generací modelu Qashqai, přibylo na trhu 17 modelů crossoverů od značek, které následovaly Nissan do tohoto segmentu.
Navzdory příchodu mnoha evropských konkurentů se první generace modelu Qashqai v průměru po celou dobu své životnosti prodávala ve více než 200 000 vozech ročně.
Druhá generace modelu Qashqai se v Evropě začala prodávat v roce 2014 s nápadnějším designem a efektivnějšími motory, zvýšeným komfortem a novými technologiemi. Druhá generace modelu Qashqai překonala britský rekord a byla nejrychlejším vozem vyráběným ve Velké Británii, který dosáhl mezníku 500 000 vyrobených kusů.
K dnešnímu dni se v Evropě prodalo přes 3 miliony vozů modelu Qashqai - a celosvětově přes 5 milionů kusů.
Nyní existuje 26 přímých konkurentů současné generace modelu Qashqai. Tam, kde byl Qashqai průkopníkem tohoto automobilového vzorce, je nyní samostatný segment - segment, který každoročně roste. Při uvedení na trh v roce 2021 zvedne zcela nový Qashqai znovu laťku a nastaví standard v segmentu s nápadným designem, komfortem, kultivovaností, efektivitou a komfortními technologiemi.
"Nissan je první značkou, která uvede na trh třetí generaci svého kompaktního crossoveru." Díky nepřekonatelným zkušenostem, odborným znalostem a vztahům se zákazníky, které jsme utvářeli od představení prvního modelu Qashqai, má společnost Nissan jedinečnou pozici, aby s novou generací modelu Qashqai posílila náš status oblíbeného evropského crossoveru.. Je nastaven tak, aby zvyšoval řidičský a vlastnický zážitek našich zákazníků prostřednictvím elegantního a dynamického designu, inovativních technologií a současně nabízel vynikající efektivitu a úspornost, “řekl Marco Fioravanti.