Nový Nissan Qashqai: Nejprodávanější crossover v Evropě vyráží vstříc budoucnosti s elektrifikovanými pohony
• Nový Qashqai bude nabízet dva nové typy pohonu, a to 12V mild hybrid a v evropské premiéře také technologii Nissan e-POWER
• Inovativní systém pohonu e-POWER přináší do segmentu crossoverů jako první kombinaci sofistikovanosti, efektivity a pocitu z jízdy jako v elektromobilu
PAŘÍŽ, Francie (15. ledna 2021) – Zcela nový Nissan Qashqai nabízí nekompromisní kombinaci dynamického výkonu, vytříbeného podvozku a úsporných pohonných jednotek.
Nový Nissan Qashqai tak podporuje cíl společnosti Nissan dosáhnout 50 % objemu prodeje elektrifikovaných verzí svých modelů v Evropě do roku 2024. Bude k dispozici nejen s benzinovým motorem 1,3 DIG-T vybaveným technologií mild hybridního pohonu, ale také pro Evropu představuje e-POWER, inovativní a oceňovanou technologii společnosti Nissan, které čerpá z průkopnického elektrického modelu Nissan LEAF.
Systém e-POWER pro nový Qashqai byl speciálně vyvinut pro tento model, aby splňoval přísné požadavky evropských řidičů. Qashqai s e-POWER dosahuje nejen vysoké účinnosti a nízkých emisí CO2, ale také nabízí řidiči rychlou odezvu a vysoký výkon.
S variantami 2WD a 4WD, šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou převodovkou Xtronic CVT a pohonem čistě elektrického motoru technologie e-POWER nabízí nový Qashqai vše k uspokojení každého požadavku zákazníka, přičemž radost z jízdy je srdcem všech konfigurací hnacího ústrojí.
"Zákazníci právem požadují efektivnější vozidla, ale chtějí také příjemný zážitek z jízdy." Elektromobily nabízí nejvyšší uspokojení z pocitů z jízdy a zákazníci na nich milují okamžitý točivý moment a plynulé zrychlování. Využitím pohonu 100% elektromotoru s technologií e-POWER v novém elektrifikovaném modelu Qashqai si zákazníci mohou užít výhody jízdy elektromobilem bez ohledu na dojezd nebo přístup k nabíjecí infrastruktuře, “řekl Marco Fioravanti, viceprezident pro plánování produktů společnosti Nissan Automotive Europe.
Benzinový motor 1.3 DIG-T 140 k/160 k 12V ALiS MILD HYBRID
Mild hybridní 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System) systém, který je k dispozici u nového modelu Qashqai, je cenově dostupnější hybridní technologií, která poskytuje podporu točivého momentu, prodloužené vypnutí motoru při volnoběhu, rychlé znovu nastartování a režim plachtění do zastavení [pouze CVT], se zlepšením úspory paliva i emisemi CO2 (-4 g / km).
Pozitivní dopad energetického managementu modelu mild hybrid na CO2 zajišťuje, že motor o objemu 1,3 litru poskytuje více výkonu a točivého momentu než klíčoví konkurenti, takže varianta se zážehovým motorem je přesvědčivou nabídkou pro zákazníky. Mild hybridní systém ALiS přidává k celkové hmotnosti vozidla pouhých 22 kg.
Při zpomalování se energie získává rekuperací a ukládá se do lithium-iontové baterie. Tato energie se je poté využívána v režimu Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze verze CVT) a jako podpora točivého momentu benzinového motoru.
V režimu plachtění do zastavení, při rychlostech nižších než 18 km/h a při „aktivním brzdění”, se motor vypne a akumulovaná energie se použije k napájení elektrických zařízení vozidla. To umožňuje prodloužení zastavení motoru a snížení spotřeby paliva.
Při zrychlování (mezi 20 km/h a 110 km/h) energie v lithium-iontové baterii dodává motoru dodatečný točivý moment +6 Nm po dobu až 20 sekund. To pomáhá snižovat zatížení benzinového motoru a zlepšuje spotřebu paliva.
Mild Hybridní systém ALiS je spojen s osvědčeným a renomovaným zážehovým motorem 1.3 DIG-T, který byl představen v modelu Qashqai v roce 2018. Tento motor byl pro nový Qashqai dále vylepšen o 50 nově navržených komponentů a splňuje emisní normu Euro6-d Full.
Turbodmychadlo je nyní vybaveno elektricky ovládanou propouštěcí klapkou pro rychlejší odezvu; nové trysky vylepšují centrální vstřikovač; snížené tření u řady komponent zlepšuje emise CO2; a filtr pevných částic obsahuje nový substrát a katalyzátor.
Benzinový motor 1.3 DIG-T 12V ALiS bude nabízen se dvěma výkony - 140 k a 160 k - buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou Xtronic CVT (pouze 160 k). Maximálního výkonu motor dosahuje při 5500 ot./min, s maximálním dostupným točivým momentem 270 Nm při praktických 1750 ot./min pro CVT s výkonem 160 k a výkonnějších variantách s manuální převodovkou.
U manuálních verzí byla převodovka vylepšena pro rychlejší, přímější a sportovnější pocit z řazení. Převodovka Xtronic CVT nové generace nabízí lepší spotřebu paliva a pocit zrychlení díky vylepšením včetně systému dvojitého olejového čerpadla s novým elektrickým olejovým čerpadlem. CVT novému modelu Qashqai přináší to nejlepší z obou světů a nabízí plynulou jízdu ve městě i při lehké akceleraci v kombinaci se simulací převodových stupňů při prudké akceleraci.
Pohon předních kol je k dispozici u verzí s výkonem 140 i 160 koní, zatímco pohon všech kol bude k dispozici pouze u modelů s převodovkou CVT s výkonem 160 koní. Nový řídicí systém pohonu všech kol a volič jízdních režimů jsou intuitivnější a inteligentnější a přizpůsobují se vnějším podmínkám pomocí pěti jízdních režimů – Standard, ECO, Sport, Snow a Off-Road. V případě prokluzu kola se reakční doba systému pohonu všech kol snížila pětkrát na přibližně 0,2 sekundy.
E-POWER
Nový Qashqai přináší do Evropy premiéru inovativního systému pohonu e-POWER společnosti Nissan. Systém e-POWER, jedinečný pro společnost Nissan a klíčový prvek ve strategii Nissan Intelligent Mobility, představuje unikátní přístup k elektrifikaci a přináší vzrušení do každodenního používání automobile.
Systém e-POWER se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru o výkonu 157 koní s jedním z nejlepších variabilních kompresních poměrů v dané kategorii, generátoru energie, měniče a elektromotoru o výkonu 140 kW podobné velikosti a výkonu, jaký lze najít v elektromobilech značky Nissan. Jedná se o jedinečné řešení, které kombinuje příjemné lineární zrychlení, které je charakteristické pro elektromobil, ale bez nutnosti nabíjení.
Pro splnění typických požadavků evropských spotřebitelů a jejich každodenního provozu byla instalace systému e-POWER pro nový Qashqai významně vylepšena. Oproti použití systému e-POWER v modelu Note – nejprodávanějším japonském automobilu za poslední roky – kde je využit benzinový motor 1,2l, který nabíjí bateriovou jednotku, a konečný výkon systému je 108 koní, byl e-POWER pro evropský trh upgradován použitím 1,5litrového zážehového motoru s konečným výkonem systému 140 kW (190 k).
Jedinečným prvkem systému e-Power je to, že zážehový motor slouží výhradně jako generátor elektrické energie, zatímco kola jsou poháněna elektromotorem. To znamená, že motor může vždy běžet v optimálním režimu, což vede k vynikající účinnosti a nižším emisím CO2 ve srovnání s tradičním spalovacím motorem.
„Systém e-POWER nabízí nejlepší možnou technologii jakožto mezistupeň mezi vozy se spalovacími motory a elektromobily, což uživatelům umožňuje vychutnat si vzrušující pocity z jízdy s elektromobilem a působivou účinnost za dostupnou cenu. Opravdu se těšíme, až zákazníci zažijí vzrušení z vynikajícího jízdního výkonu nového modelu Qashqai v této elektrifikované verzi – jedná se o dokonalé vyjádření koncepce Nissan Intelligent Mobility, “uvedl David Moss, hlavní viceprezident pro výzkum a vývoj v Africe, na Středním východě, v Indii, Evropě a Oceánii (AMIEO).
Díky čistě elektrickému pohonu nedochází k žádné prodlevě jako u spalovacího motoru nebo tradičního hybridu. Okamžitá reakce jako u elektromobilu přináší vzrušující pocit z vysokého točivého momentu a nejlepší úroveň zrychlení při různých rychlostech, což usnadňuje předjíždění nebo najíždění na dálnici a zvyšuje pocit jistoty za volantem.
Verze e-POWER nabídnou tři jízdní režimy: Standard, Sport a Eco. V režimu Standard vůz nabízí vynikající zrychlení a rekuperace je vyladěna tak, aby simulovala brzdění motorem konvenčního benzínového vozu. V režimu Sport vůz dále zlepšuje reakci na zrychlení zejména při dynamičtějším stylu jízdy. V režimu Eco přejde vůz do režimu úspory paliva optimalizací řízení baterie a umožněním řidiči zvolit režim plachtění pro ekonomickou jízdu po dálnici. Ve všech režimech lze zvolit další režim B, který zvyšuje rekuperaci energie při sundání nohy z plynového pedálu a účinněji zpomaluje vůz bez použití brzdového pedálu.
Nový Qashqai s technologií e-POWER nejenže zrychluje rychleji než hybridní konkurenti, ale pohybuje se také v pásmu nižších otáček motoru. Systém pracuje velmi tiše, podobně jako 100% elektromobil, a je vyladěn pro co nejnižší míru hluku v kabině a pocit spojení s vozem při akceleraci, a to díky zaměření na udržení vztahu mezi otáčkami motoru a rychlostí na silnici.
Podobně jako model LEAF i nový Qashqai e-POWER těží ze zcela nového zážitku z jízdy díky možnosti ovládat vůz jedním pedálem, a to prostřednictvím systému e-Pedal. Řidič se tak může rozjíždět, zrychlovat a zpomalovat pouze pomocí plynového pedálu, což lze využít až v 90 % jízdních scénářů.
V městském provozu, který zpravidla není plynulý, snižuje e-Pedal významně potřebu pohybovat nohou z jednoho pedálu na druhý tím, že při zvedání nohy z pedálu plynu poskytuje zpomalení až 0,2 G. Díky tomu je řízení jednodušší a příjemnější. Pro optimalizaci systému e-Pedal pro parkovací manévry byl přidán “plíživý chod” a pro zastavení vozidla je nutné použít brzdový pedál. Na otevřených klikatých silnicích poskytuje e-Pedal zábavnější jízdu a zároveň snižuje potřebu použití brzdového pedálu v zatáčkách.
Řidiči mohou sledovat tok energie systému e-POWER na 12” obrazovce a kontrolovat stav systému.
Nissan e-POWER byl představen v Japonsku u modelů Note a Serena. Zaznamenal okamžitý úspěch z hlediska popularity u zákazníků, kdy více než 70 % prodaných modelů Note a téměř polovina prodaných modelů Serena v zemi jsou verze e-POWER. Nedávno představené kompaktní SUV Nissan Kicks vybavené technologií e-POWER v Japonsku právě získalo ocenění Technologie roku 2021 v rámci konference automobilových vědců a novinářů.
"Od roku 2007, kdy vytvořil segment kompaktních crossoverů, nastavoval nový Qashqai vždy standard v segmentu. Díky třetí generaci modelu Qashqai si noví i stávající zákazníci zamilují inovativní možnosti hnacího ústrojí, které mají k dispozici. Naše nabídka je jednoduchá a inovativní, přičemž obě možnosti hnacího ústrojí jsou efektivní, ale přesto zábavné. Náš přístup k novému elektrifikovanému modelu Qashqai byl bez kompromisů, což je jasně patrné jak u benzinu 1.3, s technologií mild hybridního pohonu, tak s jedinečnou možností pohonu e-Power, “řekl Matthew Wright, viceprezident pro design a vývoj pohonných jednotek z technologického centra Nissanu Europe.
Prodej nového Nissanu Qashqai vybaveného systémem e-POWER začne v roce 2022.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE*
|
|
1.3l benzin (HR13) 12V ALiS Micro Hybrid |
e-POWER (1.5l benzin MR15) |
||
|
|
6MT |
6MT |
CVT |
|
|
|
140 k 2WD |
160 k 2WD |
160 k 2WD/ 4WD |
e-POWER |
Výkon |
k (kW) |
140 (103) |
160 (117) |
190 (140) |
|
Točivý moment |
Nm |
240 |
260 |
270 |
330 |
Pohon |
|
2WD |
2WD |
2WD / 4WD |
2WD |
Celková délka |
mm |
4425 |
* Čeká se na konečnou homologaci
Poznámky pro vydavatele:
Pro více informací o modelech Nissan navštivte stránku www.nissan.cz
O společnosti Nissan v Evropě
Společnost Nissan má jedno z nejkomplexnějších evropských zastoupení jakéhokoli zámořského výrobce a zaměstnává více než 16 000 zaměstnanců v oblasti designu, výzkumu a vývoje, výroby, logistiky a prodeje a marketingu. V roce 2019 vyrobili závody společnosti Nissan ve Velké Británii, Španělsku a Rusku přibližně 465 000 vozidel, včetně oceňovaných crossoverů, užitkových vozidel a modelu Nissan LEAF. Společnost Nissan sleduje cíl nulových emisí a nulových smrtelných úrazů na silnicích a je na čele odboru se svou vizí inteligentní mobility. Tento 360stupňový přístup k budoucnosti mobility ovlivňuje produktové a technologické smýšlení společnosti Nissan, stejně jako kritické rozhodnutí společnosti o tom, jak jsou automobily poháněné, jako jsou řízeny a jak jsou integrovány do společnosti.
###
Kontakt:
Petr Burián
+420 234 749 758